مجله خودرو مجله خودرو .

مجله خودرو

صنعت خودروي كشور ديگر يك صنعت مونتاژ كار نخواهد شد

صنعت خودرو

 

صنعت خودرو

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه بالغ بر ۸ ميليارد دلار جذب سرمايه‌گذار خارجي داشته‌ايم تصريح كرد: در همين راستا ۵٫۵ ميليارد دلار آن پس از برجام اتفاق افتاده است دولت ناظر است نه تاجر، وزارت صنعت نيز زمينه‌هاي لازم را فراهم مي‌كند.

وي با بيان اينكه امروز مهم‌ترين شعار در كشورمان كار است خاطرنشان كرد: در حال حاضر با رشد ۳٫۷ درصدي در صنعت روبه‌رو هستيم، براي نخستين بار در كشورمان تراز تجاري‌مان مثبت شده است، براي نخستين بار شاهد پيشي گرفتن صاردات بر واردات هستيم.

خلفي با اشاره به اينكه رقابت‌‌پذير بودن و افزايش كيفيت مدنظرمان است بيان كرد: در همين راستا به دنبال متكي بودن صنعت خودرو به دانش و فناوري هستيم نه به خام فروشي، وزارت صنعت به دنبال جلوگيري از خام‌فروشي به ويژه در صنايع معدني است، بايد وابستگي به نفت را كاهش دهيم.

وي گفت: مردم بهترين داوران هستند و خودرويي كه ساخته مي‌شود براي ايمني و آسايش آنهاست، بايد خودروي ساخت داخل باكيفيت باشد، در همين راستا امسال با رشد ۳۸ درصدي در توليد خودرو روبه‌رو بوده‌ايم.

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه صنعت خودروي كشورمان با مشاركت خارجي‌ها ديگر همانند گذشته به صنعت مونتاژكار تبديل نمي‌شود افزود: در ارديبهشت ماه سال آينده محصولاتي به ويژه در ايران خودرو رونمائي مي‌شود كه كيفيت را متحول خواهند كرد، بخش مهمي از تكنولوژي روز دنيا را معرفي خواهند كرد.

وي با اشاره به اينكه با مشاركت خارجي‌ها به دنبال صادرات نيز هستيم تصريح كرد: در همين راستا با مشاركت خارجي‌ها به دنبال فروش خودرو به ديگر كشورها و همچنين فروش قطعات هستيم.

خلفي با بيان اينكه در ۳ سال گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتي كوچك و بزرگ را از حالت راكد به فعال درآورده‌ايم خاطرنشان كرد: هر واحد توليدي و تجاري يك عمري دارند، بايد دلايل افول هر واحد را بررسي كرد، مديريت، نظارت و مجهز بودن به دانش و فناوري نيز در اين امر دخيل هستند، به‌روز رساني واحدهاي توليدي به مديريت آنها برمي‌گردد.

وي با اشاره به اينكه وزارت صنعت مجري نيست بلكه بيشتر حامي بخش خصوصي است بيان كرد: بالغ بر ۱۴ هزار ميليارد تومان در ۳ سال گذشته در قالب تسهيلات به بخش خصوصي داده شده است كه رقم قابل توجهي است.

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه سال ۹۳ بالغ بر ۵۰ ميليارد دلار صادرات غيرنفتي داشتيم گفت: حمايت از صادرات در دستور كار وزارت صنعت هميشه قرار داشته است.

وي افزود: در اوايل سال آينده محصولاتي به ويژه در ايران خودرو معرفي خواهند شد كه بخش مهمي از تكنولوژي روز دنيا را معرفي خواهند كرد، خط جديد پژو ۲۰۸ راه‌اندازي مي‌شود و دانش و تكنولوژي آن نيز كامل منتقل مي‌شود، بخشي از آن از كشورمان صادر و بخشي از قطعات نيز به اروپا صادر مي‌شود.

خلفي با بيان اينكه دولت كمتر از ۱۴ درصد در خودروسازي كشور سهم دارد، تصريح كرد: نقش دولت بيشتر نظارتي است تا مجري‌گري.


برچسب: ، توليد خودرو، خريد و فروش خودرو، صنعت خودرو، عرضه خودرو، ماشين لاكچري،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۳۹:۳۲ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :